Novice


Arhiv: Ključna načela Kodeksa dobrih poslovnih običajev v zavarovalnem posredništvu

Zavarovalno posredništvo je dejavnost posredovanja pri sklepanju zavarovalnih pogodb med pravnimi osebami kot strankami in eno ali več zavarovalnic. Pri tem zavarovalne posrednike, ki so člani Združenja zavarovalnih posrednikov Slovenije, poleg Zakona o zavarovalništvu pri njihovem delu zavezuje tudi Kodeks dobrih poslovnih običajev v zavarovalnem posredništvu.

Namen Kodeksa je zagotavljanje kakovostnih zavarovalno posredniških storitev, dobri poslovni običaji pri sodelovanju s strankami in pri odnosih med zavarovalnimi posredniki ter pospeševanje razvoja in napredka stroke, kar temelji na naslednjih ključnih načelih.

Zakonitost in pravila stroke. Zavarovalni posredniki morajo poslovati v skladu z zakoni in predpisi, ki urejajo zavarovalništvo ter pravili stroke.

Varovanje ugleda dejavnosti. Pri opravljanju dejavnosti se morajo izogibati vsakemu ravnanju, ki bi lahko škodilo ugledu zavarovalnega posredništva.

Zaupanje in zaščita koristi strank. Sodelovanje s strankami mora temeljiti na medsebojnem zaupanju ter zaščiti njihovih pravic in koristi, ob upoštevanju predpisov in pravil stroke.

Dobri poslovni običaji s strankami. Pri zaščiti interesov strank morajo zavarovalni posredniki zlasti 1) izdelati analizo nevarnostnih tveganj in predlagati primerna kritja, 2) posredovati pri sklenitvi ustreznega zavarovanja, 3) nuditi strokovno pomoč v času zavarovanja s preverjanjem zavarovalnih polic in urejanjem sprememb, ki vplivajo na zavarovalna kritja ter 4) zagotavljati pomoč pri uveljavljanju pravic iz zavarovalnih pogodb, posebej pri odškodninskih zahtevkih do zavarovalnic.

Kot nedopustna štejejo vsa dejanja, ki bi strankam povzročila škodo z navajanjem netočnih podatkov, izkoriščanjem njihove nestrokovnosti, favoriziranjem določenih zavarovalnic, spodbujanjem zavarovanj za pridobitev provizije, opustitvijo dolžnih ravnanj in zavlačevanjem postopkov.

Nepristranskost. Pri zagotavljanju nepristranskosti mora zavarovalni posrednik na zahtevo stranki posredovati podatke o vseh pravnih in ekonomskih povezavah s posamezno zavarovalnico.

Varovanje podatkov. Zavarovalni posredniki morajo skladno z veljavno zakonodajo zagotoviti varstvo osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti svojih strank.

Odnosi med zavarovalnimi posredniki. Pri medsebojnih odnosih morajo zavarovalni posredniki spoštovati načela lojalne konkurence, dobrih poslovnih običajev in poklicne etike.

Med dejanja nelojalne konkurence spadajo zlasti neustrezno cenovno vrednotenje storitev, ponujanje storitev z navajanjem neresničnih podatkov in izkoriščanjem nepoučenosti strank ter izkoriščanje podatkov in poslovnih skrivnosti drugih zavarovalnih posrednikov za pridobivanje poslov.

Strokovno izpopolnjevanje. Zavarovalni posredniki so prav tako dolžni skrbeti za stalno strokovno izpopolnjevanje za zakonsko skladno in strokovno opravljanje dejavnosti.

Reševanje pritožb. Za varovanje ugleda in zaupanja v zavarovalno posredniško dejavnost morajo zavarovalni posredniki poskrbeti za hitro in korektno obravnavo morebitnih pritožb strank in zavarovalnic.

Kršitve Kodeksa ugotavlja Razsodišče pri Združenju zavarovalnih posrednikov Slovenije, ki deluje v skladu s pravilnikom, odloča o odgovornosti članov in izreka ukrepe.

Določila Kodeksa veljajo za zavarovalno posredniške družbe ter vključujejo tako zavarovalne posrednike kot zaposlene, kakor tudi njihove pogodbene sodelavce.

Celoten Kodeks dobrih poslovnih običajev v zavarovalnem posredništvu pa si lahko ogledate na tej povezavi.

Avtor: ZZPS

Fotogalerija